Elementy skutecznego logotypu

Jakie ma być logo
Zanim zlecisz za projektowanie znaków logo w firmie graficznej, zastanów się, co zamierzasz przekazać potencjalnym klientom. Jaka jest idea twojej firmy, na czym się skupiasz, jakie są twoje usługi, jakie są twoje produkty. Czy jest to branża popularna, czy również może branża premium.



To wszystko będzie miało niebagatelny wpływ na to, jak przygotujesz własne logo i czy projekt logo będzie ostatecznie zachęcał klientów do zakupu, czy będzie tak uniwersalny, że nie będzie robił na nich większego doznania. Logotypu nigdy nie należy projektować przypadkowo. Nie wolno tego powierzać osobie bez doświadczenia i w przyszłości posługiwać się takim logo, bo nam wydaje się, że ona jest dobre, a gdy spojrzę na nie specjalista od reklamy kto będzie wiedział, że w tym logotypie nie ma nic, co de facto mogłoby się wydawać ciekawe i co mogłoby działać na korzyść firmy. Wielu ludzi zamawiających logo wcale nie zastanawia się nad tym, jaki będzie jego finalny efekt i czy efekt ten będzie współgrał z wizją firmy oraz dodatkowo jej celami. Projekt logo jest wykonywany na szybko, tak nawet na kolanie, a później widać tego marne rezultaty, bo okazuje się, że to logo jest nieciekawe, jednakowy do innych, generalnie nie porywa, albo dosłownie jest brzydkie. Specjalista, za którego tworzenie logo to codzienna praca, przenigdy nie będzie się godził na tworzenie bylejakości.

Taka osoba będzie pracowała dopóty, dopóki wykonać coś odpowiedniego, nawet gdyby ta praca miała trwać bardzo długo i być kosztowna. Na koszty bez wątpienia powinno się się nastawić, bo odpowiedni logotyp kosztuje minimum 1000 czy 2000 złotych. Im bardziej kompleksowy, tym może być droższy i będzie kosztował około kilku tyś. pln. Czasem wysoka cena wcale nie idzie w parze z taką doskonałą jakością, niemniej jednak częstokroć tak właśnie jest, że ma to odzwierciedlenie w jakości.

Dodatkowe informacje: warto sprawdzić informacje o tworzeniu logo